Laghäften våren 2025
Snart kommer vårens laghäften att delas ut och precis som tidigare ska alla tjejer sälja 3 häften var. Förtjänsten av dessa häften går direkt in i lagkassan så det är en bra inkomstkälla för oss inför säsongen. Det går redan nu att swisha in 900 kr till lagkassan för dessa häften. Swisha direkt till lagkontot med swishnr 123 659 95 59 (Sidsjö Böle F12). Märk inbetalningen med laghäften + spelarens namn. //Tränarna
F-12
24 mar 2025
0kommentarer
Piteå Summer Games: betala deltagaravgift senast 11/4
Hej! Nu är snart våren här på riktigt, med Selånger vårcup och seriespel som drar igång. Och efter det är det inte långt kvar till årets största fotbollsäventyr: Piteå Summer games i slutet av juni! Vi planerar för tre roliga och spännande dagar uppe i Piteå, med övernattning för tjejerna i klassrum/idrottshall/föreningshus tillsammans med tre tränare. 24 tjejer är anmälda här på laget och vi har utifrån det anmält två lag till cupen. Anmälningsavgiften är betald men deltagaravgiften ska betalas nu i april. Den är på 1550 kr/pers och i det ingår boende, helpension och transfer mellan matcherna. Bussresan upp till Piteå betalas senare. Av deltagaravgiften betalas 1000 kr från respektive familj och resten kommer att tas från lagkassan. Swisha 1000 kr till 123 665 76 54 senast fredagen den 11 april, märk med spelarens namn. Skriv i kommentatorsfältet nedan om ev specialkost. Se mer info om cupen här: https://www.piteasummergames.se/ och kontakta gärna mig, någon av tränarna eller lagledare Markus vid frågor! /Klara
F-11
24 mar 2025
2kommentarer
Välkommen på lagledarträff 16/4
Gunnar Wallberg från RF/SISU kommer och berättar lite mer kring lärgrupper och efter det tänkte jag att vi pratar ihop oss inför säsongen som snart är igång. Det är viktigt att minst 1 per lag kommer och tar del av informationen men också för att vi ska kunna utbyta erfarenheter med tex bokning av kiosken, inköp till kiosk, kallelse till match, bokning av domare, koder till våra byggnader m.m. Eftersom jag själv är ny i föreningen så blir det bra tips även till mig men där jag hoppas att ni med erfarenhet kan dela med er tips och trix till oss alla. Har ni specifika frågor inför mötet så maila dom till mig så ska jag försöka ta reda på det jag kan. camilla.tjernberg@sidsjobole.se Kan ni inte delta själva så lägg till en annan ledare som gäst i kallelsen och se till så ert lag är representerade. Till er lag som tagit häftet Samla Ledarteamet - se till att ni har påbörjat arbetet med det ifall Gunnar frågar :)
Lagledare
24 mar 2025
0kommentarer
2025
Äntligen börjar våren anlända och med den även fotbollsträningarna! Vi tränare är så peppade på att dra igång - vilket vi räknar med att göra torsdag 1/5 så länge snön är borta från konstgräsplanen på Sidsjövallen. ?Vi har skickat ut en intresseanmälan om ert barn vill vara med och spela fotboll iår. Svara på den kallelsen snarast - senast 30/3. Vi i F-18 har fått träningstid torsdagar 16.30-17.30. ?Utöver dessa träningstider kommer vi försöka få till några träningsmatcher mot andra lag för att tjejerna ska få prova på det. Kostnad för iår kommer vrå 600 kr i en träningsavgift och 300 kr i medlemsavgift (450 kr för familjemedlemsskap). En numrerad t-shirt till tjejerna ingår i dessa avgifter. ?Även iår kommer alla tjejer att behöva sälja 3 st sidsjöböle-häften under våren, och 3 st under hösten. Hör av er om ni har några funderingar eller om någon av tjejerna har en kompis som vill prova spela fotboll! Mer info kommer när vi börjar närma oss träningsstart.
F-18
23 mar 2025
0kommentarer
Försäljning av toapapper och hushållspapper
Hej alla föräldrar i P15! Vi har, som tidigare nämnts, bestämt att vi ska göra en försäljningsinsats för att bygga upp lagkassan. Vi beslutade oss för sälja toapapper och hushållspapper via Föreningsbalen.se och efter era enhälliga önskemål valde vi märket Serla. Jag bifogar en försäljningslänk nedan, där ni själva går in och registrerar er som säljare. Det finns också ett ”flygblad” man kan skriva ut, som dels visar vilka produkter vi säljer, dels innehåller en QR-kod som är kopplad till just er. Då kan era kunder gå in och lägga beställningen själva på er sida. Alternativt tar ni uppgifter av era köpare och lägger själva in det på er försäljningssida. Vi har satt ett försäljningsmål på 18.000 kr. Det uppnår vi om alla 32 familjer säljer i snitt 9 balar var. Vi gör denna försäljning tillsammans som ett lag. Vissa kanske kommer ha svårt att komma upp i 9 balar och andra kanske lätt kommer över. Men om vi alla har ett mål på minst 9 balar per familj så ser vi hur långt vi kommer på den satsningen. För er information och motivation att sälja, behöver vi beställa minst 6 pallar för att få dem utlevererade över huvud taget. Det motsvarar i genomsnitt minst 5 balar per familj. Vid beställning av minst 10 pallar, i snitt 8 balar/familj, får vi leveransen utan kostnad. Vid färre pallars beställning betalar vi en fraktavgift på 200 kr/pall. Vi sätter tiden för försäljning till 1 månad från och med nu. Under den tiden jobbar ni på att ta in beställningar. Efter det lägger jag beställningen och leveransen kommer inom ca 1 vecka. Därefter levererar ni produkterna till era kunder, tar betalt och för över er summa till lagkontot. Jag gör sedan slutbetalningen till Föreningsbalen. Är det möjligen någon av er som bor med sådan yta på sin gård att denna familj kan anmäla sig som mottagare av leveransen av alla pallar? Meddela mig, det går bra i kommentarerna i detta inlägg eller till mig (matildaknutsson@gmail.com / 0732-433006). Här är leveransvillkoren enligt föreningsbalen.se: • Vi meddelar beräknad leveransdag 1–3 arbetsdagar efter beställning. Det går bra att önska leveransdag, vi gör vårt bästa för att uppfylla detta. • Leveransen sker med lastbil till framkomlig plats på dagtid, helgfri vardag. Serla/Lambi levereras dubbelställda (två ovanpå varandra). Höjd ca 250cm. • Fraktbolaget aviserar 1 timme innan leverans (alternativt bokar en tid med er dagen innan). Avlastning från lastbil med bakgavellyft och handtruck till anvisad plats. På leveransdagen är man bunden att svar och kunna ta emot leveransen, utebliven leverans debiteras beställaren. • Efter utdelning bokar vi upphämtning av lastpallarna till er. Om den som bor på adressen inte har möjlighet att närvara vid leveransen kanske någon annan förälder i laget har bättre flexibilitet att göra det. Vi hjälps åt, tänker jag. Försäljningslänken: https://lagsalj.se/join/sidsjobole-if-p15/453060 Lagkontot kontonummer: 8420-2,884 823 131-5 OBS! VIKTIGT att ni meddelar "toa + barnet namn" i meddelandet när ni gör överföringen. Lycka till med att ta in beställningar nu! Heja oss!
P-15
22 mar 2025
24kommentarer
Visa fler nyheter